Dans på safiren


Två bilder från gårdagens roligheter.
Varje år har niorna i kommunen en dans på safiren, där vi har lärt oss tre danser som är foxtrot, bugg och vals till kvällen. På kvällen sen ska man bjuda upp varandra och dansa järnet av sig med lite tävlingar och bara skoj. Det var huuur kul som helst, dansade med supermånga och hade jättekul! Något av det bästa detta nya år och något som jag kommer bära med mig länge, verkligen.
 
Idag är det onsdag, klockan är 21:28. Lyssnar på Fifth Harmony och filosoferar om livet, samtidigt som jag försöker få ett fint rum. Tankarna styrs till varmare grader, brunare vältränade kroppar och ett välmående. Känner en stor längtan till Teneriffa just nu. Men snart så, snart sitter jag på planet som tar mig till värmen och lyckan, den bruna kroppen och bort från alla bekymmer.

Kommentera här: